DLA PACJENTA
Procedury udzielania świadczenia telemedycznego
I. Cel
Określenie i ujednolicenie standardów udzielania porad w ramach telemedycyny.
II. Wytyczne
1. Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamości pacjenta – lekarz weryfikuje pesel pacjenta i jego imienne dane osobowe.
2. Zapewnienie poufności rozmowy (w trakcie teleporady w gabinecie nie mogą przebywać osoby trzecie).
3. Przekazanie pacjentowi informacji, iż teleporada nie zastępuje wizyty stacjonarnej i taka wizyta może okazać się konieczna po zebraniu wywiadu.
4. Zebranie wywiadu oraz analiza dokumentacji medycznej.
5. Udzielenie świadczenia medycznego oraz omówienie zaleceń dot. właściwego postępowanie leczniczego.
6. W przypadku niemożliwości pełnej diagnozy, wątpliwości co do stanu pacjenta konieczne jest wyznaczenie pacjentowi wizyty stacjonarnej.
7. Upewnienie się czy pacjent wszystko prawidłowo zrozumiał i umie zastosować się do zaleceń z teleporady.
8. Przekazanie kodu do recepty, skierowania, jeżeli takowe zostały w trakcie teleporady wystawione. Pouczenie co do sposobu ich realizacji.
9. Przekazywania informacji dot. stanu zdrowia pacjenta za pośrednictwem wiadomości mailowych (np. wyniki badań) odbywa się z wykorzystaniem plików szyfrowanych.
10. Dokonanie, przez osobę udzielającą teleporady, wpisu do dokumentacji medycznej o realizacji świadczenia w formie telemedycznej.